الأحد، 9 ديسمبر 2007

ياليتني لم اعرف



لماذا شعرت بالضياع عندما علمت انها اصبحت لغيري مع اننا انفصلنا منذ عام لماذا كل عذابي وانا معها لا يساوي نقطة في بحر النار التي سرت بداخلي عندما علمت انها وجدت من يشاركها حياتها غيري كنت احبها وكانت تحبني وكان بيننا حبا وروحا لم تكن بين احد وفرقنا من لايعرفون الرحمة ولا معني لحبنا وطويت حبي لها بداخلي كنت اهرب من سماع اسمها والكلام عنها وانشغلت عن التفكير فيها الا اني علمت انها تزوجت شعرت انها في هذه اللحظة كانت بين احضاني واختطوفها مني شعرت بنار تجري في عروقي لم اعرفها من قبل وظلت افكار تهاجمني لا ادري الي اين اهرب منها كيف هوه ايحبها مثل ماكنت احبها اهي تحبه مثلما احبتني هل تقول له الكلام التي كانت تقوله لي هي تضحك معه هل تتصل به كل ساعه وكل نصف ساعه رساله تحمل احبك وبفكر فيك ووحشتني هل ضمها هل نستني هل تراني في وجهه كما اراها في وجه كل الناس مالذي جعلها تفعل ذلك برضاها ام رغما عنها هل اعتبرتني زكري فعلا ام تتالم كما اتالم ياليتني لم اعرف ياليتني
عرفت وقتها ان الجهل نعمه وقلت بين نفسي مادامت اصبحت لغيري سوف يكون دافع لنساينها الي الابد ولكني لا استطيع انقلب الحال معي كنت قد نسيتها اة تناسيت حبها اما الان فانا مقهور لا اتحمل تخيلها معه واندم علي كل لحظه مرت قبل هذا الحدث المؤلم ولو عاد الزمن ولو بساعه كنت اختطفتها منه او بكيت بين يديها وقلت لها انا احبك هوه لا يحبك مثلي وانتي تحبيني خليكي معايا مش هضعف وهبعد عنك تاني .
نعم مازلت احبها حبا شديدا وماحدث كان قلما قويا هوي علي وجهي لم اتخيل لحظه واحده ان جزاءا مني ياخذه احد غيري كيف انساه وكيف اتجاهله وهوه مني مثل عيني التي اري بها وقلبي الذي ينبض بداخلي ويدي الي تساعدني كيف اتركهم لاحد غيري .
كنت هاديء في بعدي عنها احبها في صمت وكنت فعلا اوشكت علي نسانها اما الان فلا استطيع ان افتح عيني واتذكر اني مازلت في الدنيا ولم امت ومازالت في احضان غيري
اهي غيره عليها ام انه طبع الانسان يتالم عندما ياخذ منه احد شيء يملكه ام لانه ضاع املي فيها
نارا تحرقني عندما اتخيل انه يلمسها اصبحت مشلولا لا اعرف ماذا افعل ومتي يرحمني ربي من احساسي اللعين هو اسوا من أي احساس حب حزين من الوداع نفسه ياربي الهمني صبر فراقها ونسيانها ومن قلبي يارب يسعدها كما اسعدتها لان هذا هو عزائي الوحيد فيها انها تسعد معه ويحبها اكثر مما احببتها
الوداع ياجزاءا مني اخذه غيري وعشت من دونه معوق القلب والجسد والروح ومهما ذهبت مع غيري ستظل جزاءا مني ...
تأثرت بهذه القصه محسيتها يارب تعجبكو وتحسوها مني .....

هناك 11 تعليقًا:

منى يقول...

مشمشه
ليه يا حبيبتى الحزن ده كله؟
صحيح ناس كتير بتتعرض للموقف ده بس انا عندى الحل، وبفكر اعمله بوست ،ربنا يسهل

عموما يسعدنى وجودك على شاشه جهازى

وحتى لو كتبتى موضوع البلى اياه
تحياتى

مشمش يقول...

مني
انا مش حزينة ولا حاجة انا بس بكتب الي بتاثر بية بالعكس والله انا متفائلة دايما وعرفة ان ربنا مبيعملش لينا حاجة تضرنا كل قدرة خير لينا بس احنا الي مش فاهمين
بس انتي مقلتيش برضة اية هوة الحل
سلام

عبدالرحمن الشافعي يقول...

ماشاء الله

حلوة
وجميلة..ممكن حد يكتبها...بعد ما خطيبته تهرب منه..
ههه


جزاك الله خيرا

والله كلمات حلوة
جزيتي خيرا

عبدالرحمن الشافعي يقول...

وأنا بتصفح مدونتك لقيت صورة مكتوب عليها
إبني إن شاء الله

هتسميه إيه؟؟
عبدالرحمن..ولا...ياسين

ههههه
مدونتك حلوة ماشاء الله


تحياتي لك

مشمش يقول...

عبد الرحمن ياسين
ميرسي اوي علي كلامك الحلو ودة باة ياسيدي يبقي ياسين عشان الكبير هسمية ياسين باذن الله وعلي فكرة الصورة دي كل الي يعرفوني قالولي لايق عليكي اوي وشبهك مبقاش فاضل الا ان ابوة يبقي شبهي وشبهه ياسين عشان ياسين يجي والي بعده عبد الرحمن ان شاء الله ولسه فاضل 3صبيان كمان هسيب اساميهم لابوهم باه بس ادعيلي انت بس اجيب 5 عشان ميتحسدوش ههههههه
ويشرفني طبعا اضافتك ليا واني ابقي من المفضلين
سلام

عبدالرحمن الشافعي يقول...

شكلك كدة مش بتحبي البنات

ليه كدة يا ستي

دا حتى الرسول قال إلي يجلوا تلات بنات
ورباهم صح
يخش الجنة على طول

يلا مش مهم

ربنا بإذن الله يرزقك بالذرية الصالحة
ربنا يوفقك

وتسعدني معرفتك

تحياتي لك


ويا ريت تشيلي
Word Verification
علشان هو رخم قوي
هو كان عندي بس شيلته

تحياتي لك

سلام

عبدالرحمن الشافعي يقول...

هو إنتي مش حطة حجات كتير ليه في البروفايل بتاعك

حتى الإميل

يلا سلام

والمدونة عاوزة تظبيت شوية

بعدين بقى علشان أنا مستعجل قوي

سلام

مشمش يقول...

عبد الرحمن ياسين
انافعلا جديدة في عالم المدونين يعني تظبيط المدونة دة عايز قاعدة معايا ياريت تقوم انت بالواجب دة شكلك خبير
سلام

عبدالرحمن الشافعي يقول...

جميل قوي
بس بقى حاولي تملي جنب المدونة

إلي تحت الأرشيف...وكدة يعني

تحطي فيها صور....تحطي فيهانشيد مثلا

الحجات دي بتخلي الواحد يحب المدونة

ثانيا:

الممثل الأجنبي إسمه نيكولاس كيدج
مش نكيلس

تحياتي لكي

عبدالرحمن الشافعي يقول...

مشمش
أنا نزلت بوست جديد
بمناسية العيد

تبقي زوريني

ماشي

تحياتي لك

عبدالرحمن الشافعي يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.