الثلاثاء، 1 أبريل 2008

احلامي مع سلطان


كان يوما صاخبا لم يخلي من الصراخ والكلام ووسائل المواصلات ومشاهدة جميع انواع برامج التلفاز والافلام لم يكف فمي عن الكلام ولا جسدي عن الحركة واخيرا اتي الليل

ها قد جاء افتدقتك طوال اليوم ياصديقي لقد اتي بعبائتة البيضاء الحريرية ووجهه الباسم فاتحا لي زراعية وعبائتة الكبيرة انة النوم السلطان
وما جريت وضمني ضمة حنونة واغلق علي زراعية ماهذة الرائحة الزكية الخفيفة الهادئة وهذا الدفئ الجميل لقد بدات اعضاء جسدي في الراحة وابتدت ضربات قلبي في الانتظام و ..و... و ..... و ....... خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
وفجاة بدا العرض ماهذا من هؤلاء من اتي بهم الي غرفتي انة رجال طوال انهم يقفون صفا واحداا يالهي انهم يرتكزون بنظرهم نحوي نعم نحوي لا يوجد غيري في هذه الغرفة الملعونة ماذا افعل انهم يقتربون مني ان ان انهم يبتسمون لقد سال من افواههم دم هاااااا انهم مازالو يقتربون انهم سيلتهموني اني اصرخ بلا صوت افتحوا الباب هذا الباب العين من اغلقة لقد اغمضت عيني وكانهم سوف يختفون ان فعلت لابد اني احلم انا اعلم اني احلم هيا ياابي هيا انده علي بصوتك الجهوري هذا لتوقظني وتسالني عن اي شاء امام عينك تريدة هيا واقسم اني ساقبلك ولن اتزمر منك ثانية عندما تفعلها كل يوم هيا اني اشعر بايديهم الباردة تمسك زراعي اةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
اوف الحمد لله اني استيقظت واخذت زجاجة المياة من جانبي وشربت ان الماء مازال مثلجا اي اني لم انم سوي دقائق وحدث كل هذا ياساتر هيا ياسلطان فلتفعلها ثانية وانا سوف اة ...اة ........خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ماهذا المكان الجميل انها غرفة واسعة لابد انة قصر ستائرة ذهبية وشرفة الغرفة تطل علي مملكة كبيرة انها مملكتي انا وانا ارقد علي سرير مستدير وناعم من هذا انه مليكي اكيد انة ساحر لقد اقترب وجلس بجوار سريري واخذ يرمقني بنظرات اعجاب وكاني اجمل مخلوقة لابد انني احلم انة حلم جميل انة خيال انة انة .......مشمششششششششششششششششششششششش
ياساتر يارب نعم ياماما
ماما :انتي نمتي
انا : يعني نايمة في السرير ومتغطية وصوت شخيري يصحي الميتين ابقي بعمل اية بستهبل
ماما : طب معلش ياحبيبتي كنتي فاكراكي صاحية ارجعي نامي
انا :انا مش هعرف انام في البيت دة ولا اية انا زهقت علي فكرة لو عملتو كدة تاني علي فكرة هروح جايبة البتاع و..,...خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اماهذا انا في صحراء مالذي اتي بي الي هنا وكيف ساعود الي بيتي حتما ساموت هنا ماهذا الصوت من الذي يقترب من بعيد ساختبئي خلف هذة الصخور لاعرف من هؤلاء
ياللهول انهم حيوانات كبيرة الحجم اشكالها غريبة انهم اكبر مني حجما ويقفون علي ارجلهم الخلفية ويشبهون الكانغرو الا ان انوفهم طويلة واظافرهم كذلك ولهم نابين بارزين يالهي ماهذا مالذي اسمع انهم .انهم . انهم يتحدثون مع بعض انا لا اصدق عيني انهم يتحدثون بالانجليزية انة يتشاجرون علي شيء يالهي لو راوني سيقتلوني بالتاكيد اخفضي صوتك ياحمقاء لا تبكي فزعا ان شجارهم يزداد علي ماذا ياتري لا يهم انهم يقترون حولي سيلتفون خلف الصخور ويروني يالهي انهم راوني بالفعل ياويلي واحرمت عيناهم غضبا وكانهم وجدوا صيدا سمينا لقد انزلو ارجلهم الامامية في استعداد علي الهجوم علي اجري اجري بسرعة يالهي قدمي يتثاقل لا تنظري خلفك كي لا تخافي لا استطيع ان اجري انا خائفة من هؤلاء ياربي من اتي بي هنا لابد انني فعلتها ثانية سوف اكف عن مشاهدة افلام الكارتون طوال حياتي هيا ايها الهاتف الملعون رن افعل اي شيء كي استيقظ لم يوجد احد يريد ان يزعجني ثانية هيا ولو كان الرقم غلط هيا هيا
تيت تيت تيت اس ام اس ....اس ام اس .... اس ام اس
هاااااااااااااااااا عوذ بالله من الشيطان الرجيم الحمد لله

انت فعلا هاتفي جائئتني هذه الرسالة في وقتها مهما كان فهو انسان طيب من فعل سوف احضر لة هدية وسوف اشكرة كثيراا وسوف ا وسوف اة خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
جدتي انتي هنا لقد افتقدتك كثيرا انا سعيدة بوجودك جدا ولكن انتي توفيتي ياجدتي منذ عامين كيف اراكي الان
جدتي :لقد توحشتك ياصغيرتي انا لم امت انا كنت مسافرة للحج فقط
انا :المهم انكي هنا هيا لتاتي لتسلمي علي ابي وامي سيفرحون برؤيتك كثيرا هيا هيا
اوقفتني بيديها وقالت لي
جدتي :لا لا يجوز بل سوف تاتين انتي معي هيا لا تخافي
انا : ولكني خائفة هل ساموت جدتي جدتي انها لا تسمعني تمشي بي فقط لابد انها ستاخذني معها لابد انها نهايتي يالهي اني ابكي انا خائفة جدتي جدتي
تررررررررررن ترررررررررررررن هذا منبة هاتفي المحمول
ياالهي انها السابعة لابد ان انهض من نومي يبدا يوم صاخب جديد ولكني متعبة من الجري والصراخ والتفكير والخوف والكلام امري لله
وطوال طريقي افكر ماذا تعني لنا الاحلام ولماذا وجدت انها معجزة من الخالق كيف نري اشكالا والوانا وعيوننا مغلقة كيف نسمع اصواتا واذننا وعقلنا لا يعملون معا ليترجمو مانسمع كيف نتعب من الحلم وكانة كان حقيقة كيف نحقق فية ماعجزنا عن تحقيقة في الحقيقة اننا نكون شبة اموات كيف نري اناسا لم يعد لهم وجود نري امواتا فعلا في احلامنا مالذي يحدث بحق انها فعلا معجزة لنتامل الاحلام انها فعلا معجزة من الخالق
سبحان الله

هناك 15 تعليقًا:

الجنوبى يقول...

ايه ياتىالليلة السودة دى ربنا يكون ف عونك ههههههه

لكن فعلا الحلم معجزة من الخالق


تحياتى لطريقتك الجذابة

عمرو

مشمش يقول...

الاول
دة فيرس
انسان بلا عنوان
ميرسي

عبدالرحمن الشافعي يقول...

ههههه..انا دلوقتي خايف أروح أنام النهاردة ...هههههه
صح عدك حق ..إنها معجزة الخالق .
أحيكي على هذا الموضوع ..بس الأحلام دي جاتلك ؟؟؟

أم أحمد يقول...

انا بحب النوم ...تعرفي ان معظماحلامي بتتحقق ... لدرجة اني بقيت أخاف لما بحلم

اوعي تكوني اشتريتي شيكولاتة يوم الإضراب هازعل منك وأخاصمك

Desert cat يقول...

احلامنا ما هى الا واقع
اشياء بتكون اخذت حيز من تفكيرك خلال يومك وبتختزل فى العقل الباطن وتشوفيها على هيئة احلام
تحياتى

ojg يقول...

يا جماعة قلتلكوا الشتا لسه ماخلصش
كل واحد مايخففش الغطا دلوقت
برضو محدش بيسمع الكلام

شفتوا البنية الغلبانه حصلها ايه؟؟
يارب بقي تتعلموا
----------
عارفة يا مشمش؟؟
رغم ان كتير بنحلم احلام صعبه وزي مانتي عملتي بنتمني نصحي بسرعه ،، بس اهو ده برضو ارحم من حلم تتمني تصحي منه ماتعرفيش وفي الأخر تكتشفي انه حقيقة واقعه للأسف

سيبك انتي

اللهم اجعله خيييييييييييييير

مشمش يقول...

عبد الرحمن ياسين
بصراحة مش هقول كلها جاتلي ولا لا بس انا بحلم بسرعة 7 احلام في الثانية يعني بحلم كتير اوي

مشمش يقول...

ام احمد
احلامك لما تتحق تبقي ان شاء الله ربنا بيحبك وقريب منك ربنا يكرمك

مشمش يقول...

قطة الصحراء
اكيد بس مش كل الاحلام في علماء فسروا ظاهرة الاحلام علي انها حاسة سادسة وهي انك تشوفي في الاحلام تنبات بلي هيحصل في الواقع وانها زي مابتقولي العقل الباطن بيخزن كل الي حصل في اليوم وانها شفافية واحساس عالي وحاجات كتير

مشمش يقول...

اوجي
عندك حق كلو من تخفيف الغطا بيجيب حاجات غريبة
وفعلا اصعب حاجة لما تكون في اوحش واقع وتتمني يكون حلم لية نهاية وهتصحي منة
اللهم اجعلة خير منوراني

موناليزا يقول...

سبحان الله
وان تعدوا نعمة الله عليكم لاتحصوها

منى يقول...

ازيك يا مشمشه
وحشانى يا كتكوته
تعرفى بقى انا سلعات جوه الحلم اقعد اقول متخافيش يا منى ده حلم وهتقومى دلوقتى

بس برضه وحشانى

مشمش يقول...

موناليزا
ونعمة بالله ميرسي ليكي وشرفتيني

مشمش يقول...

مني
انتي وحشتيني اكتر موت ومعلش عشان بتاخر عليكي كدة انا عرفة اني وحشة بس والله وحشتيني

Soooo يقول...

على فكره
الموضوع ده عاجبني قوي
متخيلك وانتي بتتعصبي وبتتكلمي وبعدين خخخخخخخخ

وعلى فكره برضه
الموضوع بتاع قاتل ابن فان جوخ قديم يابنتي
ده من سنة الفين وسته ولا حاجه
مش هو نفس الفيلم اللي طلع مؤخرا


وبعدين خدي هنا
انتي مختفيه ليه يابنت انتي
خبر ايه
ايه اللي حصللك



ملحوظه
ولما انتي عارفه ان اول تعليق ده فايرس
سبتيه ليه يابنتي




سلاموووووووووووووز